El Segon Pacte
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Maquinacions per l’ascens de la gens Rosia a Roma

Ir abajo

Maquinacions per l’ascens de la gens Rosia a Roma Empty Maquinacions per l’ascens de la gens Rosia a Roma

Missatge por Noemí_Pater Familias Dl Nov 28, 2016 1:25 pm

Lucius Rosius Rufus, a la seva domus als peus del Palatí, Idus de Novembre, prima hora ante meridiem…

El pater familias está en el tablinum de la domus, ocupant-se de les gestions del negoci i d’altres assumptes familiars.
Está recordant la beneficiosa trobada amb Domici Calvi a les termes d’Agripa… Per agraïr-li el seu comprís amb la família, alhora que per potenciar aquesta incipient relació, Lucius ha decidit convidar a l’ex-cònsul, i a altres personatges il·lustres de la política de l’urbs a sopar a casa seva junt a la seva família.
Aquesta situació será perfecte per presentar als seus fills i donar a conèixer el negoci familiar. D’aquest event podrien derivar futurs interessos econòmics-polítics beneficiosos per la gens.

En primer lloc, crido a l’esclau Fèlix al despatx, que está ocupant-se de les seves tasques habituals junt a la resta d’esclaus domèstics. L’envio a casa de Lollius i de Calví a entregar les invitacions per un sopar a la domus.

En segon lloc, crido a l’hereu Aquila. L’informo que ha arribat l’hora de contribuir activament pel progrés de la gens. Ha de començar a fer carrera militar.
Abans que res, m’ha de demostrar que está preparat. Un cop ho hagi fet, li donaré l’oportunitat de convèncer a les persones adequades (convidats del sopar) per a ocupar el càrrec de praefectus cohortis. Aquestes persones s’encarregaran d’informar a l’imperator del jove Lucius, i així August el tindrá en consideració per assignar-li el càrrec que tan desitja.

En tercer lloc, crido a la Rosia. Li faig saber que en un futur proper haurá de casar-se amb un senador de família noble. Aquest s’interessarà per una jove bella provinent d’una família eqüestre enriquida, a més de comptar amb una bona dot. Li encarrego preparar un bon sopar pels convidats, demostrant així que es tota una matrona.

Per últim crido al llibert Modestus. Li demano que vagi al tablinum de la ciutat (arxiu públic) a posar en ordre la burocràcia del negoci i a informar-se pel preu de la terra a la Campania Marítima. Doncs estic pensant en instal·lar una indústria de salaons pròxima a Roma. Seria una bona manera d’augmentar el patrimoni de la gens. També seria bó que obtingués informació sobre els gustos i interessos de Domici Calvi i del senador Lollius. Així com de les seves respectives esposes, que també convidaré al sopar.


Editat per darrera vegada per Noemí_Pater Familias el Ds Des 10, 2016 6:58 pm, editat 1 cop en total

Noemí_Pater Familias

Mensajes : 14
Fecha de inscripción : 09/11/2016

Tornar a dalt Ir abajo

Maquinacions per l’ascens de la gens Rosia a Roma Empty Re: Maquinacions per l’ascens de la gens Rosia a Roma

Missatge por Noemí_Pater Familias Dl Nov 28, 2016 1:29 pm

Lucius Rosius Rufus, a la seva domus als peus del Palatí, calendas de desembre, hora nona post meridiem…

Després de vestir-se amb una túnica neta, la seva toga més elegant i de perfumar-se, Lucius es dirigeix al triclinium per aprovar els últims detalls del sopar del vespre. En una hora arribaran els seus convidats il lustres.

Els esclaus estant enfeinats parant la mensa (taula) amb els aliments que la Rosia va adquirir en el mercat. Aquests han estat cuidadosament cuinats seguint les indicacions que ella ha establert.
De tots els apetitosos aliments, presto especial atenció al garum, que és el producte principal del sopar. Habitualment és el Fèlix, el meu esclau preferit, qui s’encarrega de seleccionar el garum per cada àpat. Doncs ha estat entrenat per saber-ho. Aquesta vegada, però tenint en compte que es tracta d’un sopar tant important per la gens, m’he ocupat de seleccionar el garum personalment. Per aquesta ocasió servirem els millor garum que vam portar d’Empúries i que guardem en el celler de la domus.
A continuació, dono instruccions als esclaus per a que acompanyin als convidats als seus seients d’acord al seu rang. En el triclinium del medius hauran d’acompanyar a Calvi i la seva esposa. Com no podia ser d’altre manera, he assignat el lloc més honorable al patró del municipium Emporiae. En el summus hauran d’aseure al senador Lollius amb la seva esposa i la resta de convidats, entre els quals destacar el senador Caius Sosius. L’imus l’ocuparem el jove Luci, el Modestus, la Rosia i jo.

Una esclava em comunica que els convidats ja han arribat… Un cop saludat als meus convidats com es mereixen, i de presentar-los a la meva família, seiem a taula per tastar els aliments acompanyats d’un bon mulsum.

Dues hores més tard…

Els convidats estan de molt bon humor, especialment Calví qui ha tingut l’oportunitat de rememorar la seva estança a Empúries. Tot i que han passat dos dècades de la seva visita, el patró guarda molt bons records del fòrum de la ciutat i del seu port, on arribaven mercaderies de la Campania. Així com de l’olor de l’aire i la bondat del clima estival que animava l’esperit.
Em fixo en que el garum ha triumfat, la quantitat de vi ha disminuït considerablement i tots els convidats estan entretenits conversant o gaudint de la música i del ball. Trobo que és el moment oportú per deixar de banda les converses banals i parlar de negocis.

(Pater familias): Calvi! Has disfrutat d’un bon sopar com a convidat d’honor a casa meva, t’has delectat amb els músics i has passat una estona entretingut conversant amb mi i el meu fill, el jove Lucius.
Un home savi com tu amb tanta experiència i una reputació envejable, ha tingut temps suficient per formar-se una opinió del meu hereu. Així que diga’m si recomanaràs al meu fill a l’emperador per a que comenci una prometedora carrera militar.

(Pater familias): Per altra banda… Lolllius amb tu no m’uneix un vincle tan fort com amb Calví però persegueixes el mateix destí que jo vull per mi i la meva família. Amb la diferència que tu ja has aconseguit ser un homo novus. Coneixes prou a August i encara més a Agripa, la seva mà dreta. Seria tot un honor per mi i la meva família que fossis el tutor del meu fill Aquila, que el guiís i l’assessoris en la vida militar.

Noemí_Pater Familias

Mensajes : 14
Fecha de inscripción : 09/11/2016

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum